vrijdag 30 oktober 2015

Borderline. Whaaaaaat???

'De diagnose is er hier zwart op wit: Borderline Persoonlijkheidsproblematiek en hierbij word je doorverwezen voor een langdurige opname in een behandeleenheid voor mensen met persoonlijkheidsproblemen. We zullen binnenkort bellen voor het intakegesprek te plannen'

BAF dat was het dan, een grote rode stempel op mijn voorhoofd en een verblijf in de psychiatrie.
En wat met mij? Ik ben toch niet Borderline? Borderline is in mij gekropen, maar ik ben er ook nog. Hier, hier ben ik, het is Britt hier, kijk toch ook eens naar mij en niet alleen naar Borderline!

'En hoe je er dan verder mee moet omgaan? Tja dat zullen ze je wel leren in de psychiatrie zeker?'

Maar ik zit met zoveel vragen, ik voel me ellendig, hopeloos, opgegeven en nog zoveel meer. Ben ik nu echt een borderliner en moet ik naar de psychiatrie? Neeee!
Ik wil gewoon een beetje hulp om orde te scheppen in de chaos.

symptomen:
- impulsief. CHECK
- verlatingsangst: DUBBELCHECK
- instabiele relaties: CHECK
- negatief zelfbeeld: CHECK
- stemmingswisselingen: CHECK CHECK CHECK
- gevoel van leegte: CHECK
- ongecontroleerde woedeaanvallen: CHECK
- dissociatie: CHECK
- zelfbeschadiging: CHECK
- paranoia: Whaaat? ben ik Paranoia??

OMG is het nu echt of droom ik? Kan ik nog genezen of is dit voor altijd? Ik ben bang, heel bang. Hoe moet ik hier nu weer mee omgaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten