vrijdag 23 oktober 2015

I'll fight for you, my bestie

i will fight for you, 
do anyting to support you, 
to make you happy 
so that we can be togheter forever, 
my bestie 


Eén van mijn beste vriendinnen, Diana, is vandaag op de paaz opgenomen omdat ze helemaal is ingestort. Ik ken haar van mijn vorige, langdurige, opname. We hebben bijna 9 maanden samen gezeten en zijn lange tijd kamergenoten geworden. In haar zie ik een beetje een soulmate, we hebben heel veel gemeenschappelijk en herkennen dingen bij elkaar die ik tegen anderen nog niet zou durven vertellen. Maar zij heeft dus ook veel problemen, anders was ze natuurlijk zo lang niet opgenomen geweest. Het ging al langere tijd slechter met haar, maar ze hield zich enorm sterk. Maar nu is ze helemaal ingestort en op de paaz beland. Net waar ik ook ben, alleen een ander ziekenhuis. 
Langs de ene kant ben ik blij dat ze opgenomen is, omdat ik weet dat ze daar in goede handen is. Langs de andere kant vind ik het heel moeilijk te aanvaarden dat het niet goed met haar gaat. Ik zou er alles aan doen zodat zij zich weer beter kan voelen.
Voor het eerst kan ik mij echt heel goed inleven in mijn vrienden, die ook machteloos moeten toekijken hoe ik van de ene opname in de andere ga. Zij zeggen ook constant dat ze er voor me zijn en dat ik alles tegen hen kan vertellen, maar ik doe dat niet om hen te sparen en dat maakt hen verdrietig. En dat is net wat ik nu ook voel. Ik ben heel verdrietig omdat het met een goede vriendin heel slecht gaat en ik haar wil helpen maar niks kan doen. Buiten haar steunen en dat ga ik ook doen, oneindig lang. Maar de machteloosheid weegt zwaar, ik kan eigenlijk maar heel weinig doen.
Ik weet nu een beetje wat mijn vrienden voelen, elke keer ik hen vertel dat ik weer opgenomen moet worden. Ik denk dat ik hen misschien een beetje meer moet betrekken in mijn moeilijke leven op dit moment. Want dat is ook exact wat ik wil dat Diana doet, mij betrekken in haar moeilijke leven. Zodat ik er voor haar kan zijn, haar kan helpen en haar door de moeilijke momenten heen kan sleuren. Ik wil dat zo graag doen, ik hoop dat ze mij toelaat.
Veel sterkte lieve schat, ik ben er voor je!
Britt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten