donderdag 3 september 2015

I need a hug







Ik heb vandaag een hele zware dag achter de rug. Ik geraakte niet uit mijn bed, kreeg geen hap door mijn keel en krijg mijn tranen niet gedroogd.
Een levensechte nachtmerrie verstoorde heel heftig mijn nachtrust, zorgde voor veel angst en paniek. Ik kreeg mezelf pas gekalmeerd na het nemen van 2 angstremmers. Verder slapen lukte amper, toch was de ochtend er veel te snel. Half 9 ging de wekker, 9 uur en ik was er nog steeds niet uit, 9u15 en ik realiseerde me dat ik over 15 minuten een afspraak bij de kinesist had. Met een zwaar hoofd, veel tegenzin en nog altijd een beetje paniek in mijn lijf, geraakte ik op tijd bij de kinesist. Voor één keer was ik heel blij dat mijn kinesist geen spraakzame man is, want ik voelde een huilbui aankomen en zou bij elke vraag in tranen uitbarsten en daar had ik nu helemaal geen zin in.
Als vanzelf belande ik weer in m'n bed, het was nog niet eens middag...
Ik wist dat ik in de namiddag een afspraak bij mijn psycholoog had, ik wist alleen niet hoe ik ooit mijn bed nog eens zou uitraken, hoe ik snel een beetje op krachten kon komen zonder dat mijn maag het zou weigeren, hoe ik mijn tranen kon drogen zodat ik deftig de tram zou kunnen nemen.
Ik wil niet gaan, ik wil niet gaan, ik wil echt niet gaan, laat mij gerust, ik wil zo niet meer verder, misschien moet ik toch gaan, ik wil mijn bed niet uit komen, ik moet gaan, kom op Britt, kom uit je bed, trek je kleren aan en stap op die tram, nee het gaat niet lukken, het moet lukken, ik kan niet meer stoppen met huilen, komaan stap gewoon op die tram.
Wonder boven wonder heeft het gesprek met m'n psycholoog heel veel deugd gedaan en voelde ik me erna weer een beetje beter. Toch blij dat ik heb doorgezet en ben gegaan, hoe moeilijk dat ook was.
Weer  thuiskomen was toch niet gemakkelijk. Maar ik blijf doorzetten, probeer zelfs een beetje te eten, zet mezelf aan om te schrijven en zo kom ik de avond toch zonder tranen door.
Eventjes ontspannen, hopen op een goede nachtrust en morgen een nieuwe dag, hopelijk beter dan vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten